მე ვარ ბლოკნოტი, წამიკითხე

Для того чтобы что-то воспринять-надо положить всего себя на карту

– მერაბ მამარდაშვილი –


ბლოგის განახლება ძალიან მიყვარს ხოლმე, ამის გაკეთებას საკუთარი თავის გარდა არავინ მაძალებს, მე ვარ ამ ბლოგის ბატონ პატრონი, ან კიდევ ეს ბლოგია ჩემი ბატონ პატრონი, როგორც გენებოთ, მე მაინც ურთიერდაკავშირებული პროცესი მგონია.

ჩემი ბიოგრაფიის მანძილზე ხდებოდა ხოლმე ისე რომ ბლოკნოტებს მჩუქნიდნენ, ძირითადად ან დედაჩემი ან მამაჩემი, ხანდახან სხვებიც (ახლა კონკრეტულად გახსენება მიჭირს), თუმცა ამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანი არაა თუ რატომ ან ვინ მჩუქნიდა ამ ბლოკნოტებს. საქმე ისაა რომ როდესაც ახალ ბლოკნოტს მაძლევდნენ და მე ჯერ კიდევ ხელშეუხებელ ცარიელ სივრცეს ვხედავდი მაშინვე მიჩნდებოდა სურვილი რამე დამეწერა, რამე, ოღონდ რამე! სამწუხაროდ ჩემი სურვილი შესაძლებლობასთან ხშირად თანხვედრასთან არ მოდიოდა და მეც დაღონებული არ ვიცოდი რა მექნა, არ მომდიოდა არანაირი შთაგონება ან მუზა. მაგრამ, იხტიბარს მაინც არ ვიტეხდი, ვწერდი რაღაც აბსურდულს (ამ სიტყვას ამ შემთხვევაში საყოფაცხოვრებო გაგებით ვხმარობ) ან თითიდან გამოწოვილ ნააზრევს და ვკმაყოფილდებოდი:

რაღაც მაინც ვქენი, ახლა ბლოკნოტი ცოტა სხვანაირად გამოიყურება

– ასე ვფიქრობდი.

რამდენიმე კვირის წინ ეს ყველაფერი რომ გამახსენდა ვიფიქრე: მოდი ერთ პოსტს რამე მაგდაგვარზე გავაკეთებ, სათაურად შევურჩევ “პოსტი პოსტისთვის” და თემასაც განვავრცობ.

შეიძლება ეს იდეა განმეხორციელა კიდევაც, მაგრამ გუშინ გადავიფიქრე, გადავიფიქრე იმის გამო რომ ერთ დოკუმენტურ ფულმს ვუყურე – კერძოდ კი დოკუმენტურს რომელიც მერაბ მამარდაშვილს ეძღვნებოდა და მასზე მოგვითხრობდა. ამ წერილის წინასიტყვაობაში გამოტანილი მერაბ მამარდაშვილის ფრაზა გახდა ჩემი ახალი იდეის მიზეზი, რომელზედაც შეპარვით საუბარი ამ წერილის პირველი სიტყვებიდან დავიწყე და აქვე ვაგრძელებ.

მაგრამ აქვე ნება მომეციეთ ცოტა გვერდზე დავდგე და წინასიტყვაობაში ფრაზის რუსული ვარიანტის დადების მიზეზი აგიხსნათ (ვინაიდანაც ზოგიერთი თქვენგანი ალბათ ინტერესდება: ერთი ფრაზის გადათარგმნა რა გახდაო?).  მოგეხსენებათ მამარდაშვილი რამდენიმე ენას ფლობდა, მაგრამ ამის მიუხედავად მისი ძირითადი სასაუბრო – რუსული ენა იყო, შესაბამისად ფილოსოფოსობასაც ის ამ ენაზე ეწეოდა. სამწუხაროდ მე არ ვარ ლინგვისტი და ჩემი მცდელობა გადამეთარგმნა ეს ფრაზა ქართულად დამთავრდებოდა კრახით, მიუხედავად მისი სიმცირისა ძალიან ადვილია თარგმნისას პოეზიაში ან ფილოსოფიაში დაკარგო აზრი.

დავუბრუნდეთ ძირითად თემას. დაახლოებით ორი წლის წინ ერთ-ერთი ფრანგი განმანათლებლის ფრაზა წავიკითხე, სამწუხაროდ აღარ მახსოვს რომლის კონკრეტულად და ასევე სამწუხაროდ არც ფრაზის სიზუსტეში ვარ დარწმუნებული, მაგრამ ფრაზა დაახლოებით ასე ჟღერდა:

“დურგალი აგრძელებს საკუთარ საქმეს, პიანისტი დაკვრას, პურის მცხობელი პურს აცხობს, მე კი ჩემს ნამუშევარზე მუშაობას ვაგრძელებ”

ბლოკნოტი იმისთვისაა რომ წერო, სახაზავი იმისათვის რომ სწორი ხაზი გაავლო, ბურთი იმისთვის რომ ითამაშო, წიგნი იმისთვის რომ წაიკითხო და
ა.შ. ამ სიის მაშტაბებიც გაზრდა ძალიან ადვილია – სასაცილო თემატიკიდან – სერიოზულამდე. მოკლედ ყველაფერს აქვს საკუთარი დანიშნულება. ყველაფერს და ყველას.

მოდით, ისევ მამარდაშვილს დავუბრუნდეთ, ის ამბობდა რომ ადამიანი არსებაა რომელიც სურვილს ეძებს, ყველაზე დიდი სურვილი კი სიცოცხლის სურვილია. სიცოცხლე არა უბრალოდ როგორც არსებობის ფორმა არამედ როგორც მოვლენა რომელიც შეგვიძლია განვიცადოთ. ადამიანს სურს გრძნობდეს საკუთარ თავს, საკუთარ მნიშვნელობას და გარკვეულწილად  იყოს სარგებლიანი.

ნება მომეცით გავაკეთო დასვნა:

სიცოცხლის ყველაზე დიდი სიამოვნებაა – აკეთებდე საქმეს რომელიც გიყვარს, აკეთებდე მას მთელი გულით და სულით და ამ ქმედებით სამყაროს რაღაცას მატებდე.

თუ ადამიანმა საყვარელი საქმე იპოვა ის ბედნიერი იქნება და ამ ბედნიერებით ის მხოლოდ დადებითის მომტანად იქცევა. ყოველი ჩვენთაგანი ყოველდღიურ ცხოვრებაში ირგვლივ არაერთ “ზომბს” ხვდება, რამდენი ადამიანი ჩვენს ირგვლივ დაკავებულია ისეთი საქმით რომელიც მოსწონს და უყვარს? დამეთანხმები ალბათ, რომ ბევრად მეტია ისეთი რომელიც საკუთარ საქმეს მხოლოდ ვალდებულების გამო აკეთებს. დიახ, საყვარელი საქმის ქონა ფუფუნებაა და რთულია, მაგრამ რატომ უნდა იყოს სიცოცხლე მარტივი? საყვარელი საქმის პოვნა მარტივი არაა, არც უნდა იყოს მარტივი, ბედნიერებირისკენ ან დადებითი შედეგისკენ მიმავალი გზა არ შეიძლება იოლი იყოს, წინააღდეგ შემთხვევაში ის გაუფასურდებოდა, მაგრამ სიცოცხლეს ერთ-ერთი მთავარი დანიშნულება სწორედ რომ ასეთი საქმის პოვნაა.

ასე რომ, მე წერა, ან თუნდაც “ბლოგინგი” მიყვარს. შენ?

14 thoughts on “მე ვარ ბლოკნოტი, წამიკითხე

  1. Etusik

    ჩემო მეგობარო დათო :))

    აი მე კი მაინც იმ აზრზე ვრჩები, რომ მხოლოდ ფურცლის გასავსებად დაწერა მისაღებია, თუკი ადამიანს ამბიცია არ უჩნდება, რომ ის მაგრად წერს🙂 გვილაპრაკია ამ თემაზე. ასევე პოსტი პოსტისთვის – წერეთ ვისაც მოგწონთ, უბრალოდ თქვენი ბლოგი მხოლოდ მაშინ იქნება რეალურად საინტრესო, როდესაც საინტერესო თემებზე დაწერთ ღრმად და შინაარსიანად. როდესაც მხოლოდ ახალი პოსტის გამოქვეყნება არ იქნება მიზანი. როდესაც მხოლოდ ენის მოსაფხანად კი ა რილაპარაკებ, არამედ მართლა გექნება სათქმელი🙂

    რაც შეეხება საყვარელ საქმეს: აბსოლუტურად გეთანხმები! ძალიან მშურს ეგეთი ხალხის! თუმცა ალბათ მთავარია ძიება არ შეწყვიტო, ხანდახან გარისკვისაც არ გეშინოდაეს და – ვინც ეძიებს, პოულობსო, ხო?

    Reply
  2. lobzhanidze Post author

    ძალიან სამწუხაროა ხოლმე როდესაც ჩემს ნაწერს, ამ შემთხვევაში ბლოგ პოსტს არასწორად გებულობენ, სამწუხაროა იმიტომ რომ ეს იმას ნიშნავს რომ მე ჩემი სათქმელი კარგად ვერ გამოვთქვი და ერთადერთი დამნაშავე ამ შემთხვევაში მხოლოდ და მხოლოდ ჩემი პიროვნებაა. ჩემი დამოკიდებულება იმ ბლოგების მიმართ რომლებიც ახალს არაფერს სთავაზობენ და უფრო საკუთარ ცხოვრებას ასახავენ, შესანიშნავად მოგეხსენება, ანუ მე ასეთი მიდგომის კატეგორიული წინააღმდეგი ვარ. ამ პოსტში ამის გამეორებას არ ვცდილობდი, როდესაც “ყრმობაში” არაფრის მთქმელ ჩანაწერებს ბლოკნოტში ვაკეთებდი არავის ვაკითხებდი, ეს ჩანაწერები მხოლოდ და მხოლოდ ჩემი ეგოს დასაკმაყოფილებლად კეთდებოდა და არა ფართო აუდიტორიისთვის. ასე რომ ბლოკნოტი და ბლოგი ორი განსხვავებული რამეა, ბლოგზე არასდროს გამოვაქვეყნებ როგორსაც ბლოკნოტში ვწერდი. ბლოკნოტის მაგალითი მხოლოდ იმისთვის მოვიყვანე რომ ამეხსნა თუ რა მიყვარს და რა არის ის რაც მაინტერესებს. თორემ პოსტი პოსტისთვის და ხელოვნება ხელოვნებისთვის ისეთი რამეები რისიც ნაკლებად მჯერა.

    Reply
    1. Etusik


      ჩემი ბრალი იქნება დატო, უცებ ჩავიკითხე (ჩემი ბრალია, მე ვარ დებილი)😀

      Reply
  3. lobzhanidze Post author

    სწრაფად? ჰამბურგერი კი არაა გოგო, გემო გაუგე🙂

    Reply
  4. pasumonok

    blogi rac ar unda personaluri ikos, mainc sxvebisatvis icereba.
    nebismieri naceri gulisxmobs mkitxvels, tuki is dgiuri araa.
    rac sheexeba shens blogs, xandaxan michndeba grdznoba rom ufro shentvis cer, vidre chventvis…dat, vcdilob ise davcero rom ar geckinos, imitom rom mec makvs blog-i da mec mckins ragaceebi…modi ase vtkvat. rodesac igeben pilms, mere ketdeba montaji. montajis rejisori mnishvnelovani tipia. bevri pilmi tavidan bolomde montajis tamashzea agebuli ( eizenshteini). xoda sheni blogi aris kargi masala, romelsac editing aklia. carmoidgine rom rac ufro grdzelia naceri, mit ufro naklebi kuradgeba enicheba titoeul cinadadebas, shemdeg sitkvas, shemdeg ki saertodac paragrafs.
    mag. praza: “სამწუხაროდ ჩემი სურვილი შესაძლებლობასთან ხშირად თანხვედრასთან არ მოდიოდა და მეც დაღონებული არ ვიცოდი რა მექნა, არ მომდიოდა არანაირი შთაგონება ან მუზა” aris mdzime, mravalsantimetriani da dzaan grdzeli sitkvebisagan shemdgari. aba xmamagla caikitxe! ert cinadadebashi sitkva “შესაძლებლობასთან” da “თანხვედრასთან” dnzeli casakitxia. amitom aris rom zogiert mkitxvels arascori daskvna gamoakvs.
    ar vici, ra buzma mikbina rom dges kovel postze shenishvnebi dagitove, tu ginda amaze mere privatulad visaubrot. me me7 klasidan shemokmedebiti ceris saxelosnoshi davdiodi da kartultan tamasshi ase tu ise mexerxeba. asero, tu chemi mokrdzalebuli azri gainterebs, mere mogcer. tu ara da shegidzlia daikido, anda chem blogze shexvide da chemi postebi galandzgo🙂

    Reply
  5. lobzhanidze Post author

    “ar vici, ra buzma mikbina rom dges kovel postze shenishvnebi dagitove, tu ginda amaze mere privatulad visaubrot. me me7 klasidan shemokmedebiti ceris saxelosnoshi davdiodi da kartultan tamasshi ase tu ise mexerxeba. asero, tu chemi mokrdzalebuli azri gainterebs, mere mogcer.”
    -ეს წინადადება რამდენად მოკლეა? აბა ხმამაღლა წაიკითხე🙂
    არ ვიცი, არ დაგეთანხმები იმაში რომ ჩემთვის ვწერ. შეიძლება ვცდები.

    Reply
  6. pasumonok

    p.s. ai, magalitad isev es fraza “სამწუხაროდ ჩემი სურვილი შესაძლებლობასთან ხშირად თანხვედრასთან არ მოდიოდა და მეც დაღონებული ( es ar aris scori brunva. scoria: da mec dagonebulma) არ ვიცოდი რა მექნა, არ მომდიოდა არანაირი შთაგონება ან მუზა

    Reply
  7. pasumonok

    me axla rasac ak vcer, chkara vpostav da tan inglisuri asoebit da meored ar vkitxulob. aserom, gramatikaze pretenzia ara makvs🙂. daje sitkva “me” orjer damiceria.
    rac sheexeba nacers, imave cams dacerils arasdros ar vaashkaraveb–erti game mainc unda gavides rom editing gavuketo, torem sakutar shecdomebs ver vxedav-xolme. ase vaketebdi, rodesac vcerdi ( i am published twice) da ase vaketebdi rodesac akademiur nacers vabarebdi uni-shi. axla komentebs xom ar gavascoreb, it’s a comment!
    shentvis ar cer tavidan bolomde, magram xandaxan gagitacebs xolme ritorika. ase vpikrob me, sxvebma tavisi tkvan, egeba me var gamonaklisi.

    Reply
  8. lobzhanidze Post author

    მოდი, რედაქტორებს მთლად უმუშევრებს ნუ დავტოვებთ🙂 რაც შეეხება რიტორიკას – სოკრატედან დაწყებული დერიდათი დამთავრებული ყველაფერი რიტორიკაა და შეიძლება ითქვას რომ ისინიც თავისთვის მსჯელობდნენ. (ჰოჰ, საკუთარი თავი ფილოსოფოსებს შევადარე.)🙂

    Reply
  9. pasumonok

    sorry, vcdilob maximalurad scorad gamigo…dat, me var prosto mkitxveli xo, anu me daje sheni axlo megibari ar var. anu vkitxulob imitom tom mainterebs. xoda tu brunvebshi gakvs shecdomebi shens nacers ver agvikvam ise, rogorc sachiroa. carmoidgine, rom karg simgeras kargi shemsrulebeli asrulebs, magram teknikis gareshe. temos blog-s rom vkitxulob, vgijdebi, rusuli ra magrad icis. kovel posts sulmoutkmelad velodebi, sheidzleba sul uazro temaze iseti ram daceros, 3jer gadavikitxo. is cers chemtvis, is cers mokled, is cers sasacilod. mas koveli sitkva gatvlili akvs. ak ki vxedav momentebs, rodesac cer cerisatvis. arainfromatiuli da arasachiro prazebs vackdebi. eseni tavadve unda amochra, torem shens posts 3 cutshi vkitxulob, temosas ki, romelic 5jer moklea–5 cutshi. imitom rom ik koveli sitkva shublshi martkavs da vugrmavdebi. vpikrob. 2jer vkitxulob.
    god, i am a bad psychologist, i am trying to make u feel better by comparing u to ur friend. axla movketav, me vabshe vin mekitxeba. magram, vigacam xom unda gagibedos!

    Reply
  10. lobzhanidze Post author

    ასეთ კომენტარებს მხოლოდ მივესალმები. და გამბედაობას რაც შეეხება ნუ გეშინია – დაპოსტილია არაა ხოლმე თეკლა რომ ათჯერ მეტს მიბედავს🙂
    თემოს პოსტებს მეც ვკითხულობ – მაგრამ თემოს სტილი და თემატიკა სულ სხვა ჟანრია, ასე რომ ეს უფრო ჭადრაკის და რეგბის შედარებას ჰგავს🙂

    Reply
  11. lobzhanidze Post author

    თან ენის ფაქტორის სხვა არის, როდესაც ერთ ენაზე წერ შეიძლება სულ სხვა შინაარსის პოსტი გამოგივიდეს ვიდრე მეორე ენაზე. ენა ხომ დამოუკიდებლად არ არსებობს და საკუთარ თავში გარკვეულ კულტურას მოიცავს.

    Reply
  12. chankotadze

    მე სულ მეშინოდა ხოლმე ახალ ბლოკნოტში პირველი სიტყვების გამოყვანა, სუფთა ფურცელზე ნახატის პირველი ხაზების მოსმა. ისეთი სერიოზული სახით ველოდებოდი მაგ ღირსეულ ,,მუზას” რომ საბოლოოდ ვერ ვბედავდი ვერაფერს, ხშირად იმ ფურცელს ვტოვებდი და მომდევნოდან ვიწყებდი :დ

    Reply

Leave a Reply

